نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2173
-
الف
+

درخشش نماینده اسکار افغانستان در جشنواره بین المللی فلم بوسان

برندگان بخش های مختلف بیست و سومین جشنواره فلم بوسان اعلام شد.

برندگان بخش های مختلف بیست و سومین جشنواره فلم بوسان اعلام شد و فلم «رونا، مادر عظیم» ساخته «جمشید محمودی» جایزه بخش تازه تاسیس جشنواره بوسان را کسب کرد.

به گزارش آی فیلم 2 ، اختتامیه بیست و سومین جشنواره فلم بوسان صبح شنبه ۱۳ اکتبر در شهر بوسان کوریای جنوبی برگزار و برندگان بخش های مختلف اعلام شد.

فلم «رونا، مادر عظیم» به کارگردانی «جمشید محمودی» جایزه بخش تازه‌ تاسیس «کیم جی سئوک» را از آن خود کرد.

دو فلم «وحشی» از کشور چین و درام «تصفیه کردن» از کشور کوریای جنوبی جایزه سی هزار دلاری بخش رقابتی اصلی «جریان‌های نو» بیست و سومین دوره جشنواره فلم بوسان را از آن خود کردند.

همچنان جایزه «کیم جی‌سئوک» که به نام یکی از بنیانگذاران این جشنواره که سال گذشته به شکل ناگهانی فوت کرد نامگذاری شده، بین دو فلم «رونا، مادر عظیم» به کارگردانی «جمشید محمودی» محصول افغانستان و «دنده» اثر ژانگ وی تقسیم شد.

«امیلی بوجس» ، «لی هیوک سانگ» فلمساز  کوریایی و «ژائو لیانگ» کارگردان چینی داوران بخش مستند جشنواره نیز جایزه بخش مستند را به فلم های «Opening Closing Forgetting» از تایوان و «ارتش» از کوریای جنوبی اهدا کردند.

«کوون سونگ-مو» کارگردان کوریایی فلم «Cat Day Afternoon» و اشیش پندی فلمساز هندی فلم «نوره» نیز جایزه بهترین فلم کوتاه جشنواره را با هم قسمت کردند.

مهر نوشت : مسئولان جشنواره بین المللی فلم بوسان می گویند که در این جشنواره ۳۲۴ فلم از ۷۹ کشور به نمایش در آمده که ۱۱۵ عدد از آن ها اولین اکران جهانی خود را تجربه کردند.

بیست و سومین دوره جشنواره فلم بوسان از ۴ اکتبر (۱۲ میزان) آغاز شده بود و شام گذشته ۱۳ اکتبر به پایان رسید.

م ح

نظر شما
ارسال نظر